چگونه سگ ها را در زمستان گرم نگه داریم؟

از سگ در برابر بیماری های زمستانی که می توانند به آن مبتلا شوند محافظت کنید. مانند انسان ها سگ ها هم در طول ماه های سرد بیمار می شوند، در این آموزش قصد داریم نحوه نگهداری از سگ در زمستان در شرایط مختلف را به شما بیاموزیم.

از سگ ها در طول زمستان مراقبت کنید

سگ خود را به خوبی آراسته و تمیز کنید. از اصلاح و یا کوتاه کردن موی سگ خود بپرهیزید زیرا موهای سگ یک منبع گرمایی در طول زمستان برای او است. به خوبی آراستن، شانه کردن گره ها و شانه کردن موها به طور کامل، در طول زمستان امری مهم و ضروری است، زیرا موهای کرک شده در دور کردن برف و باران سرد تاثیر کمتری دارد. همچنین سگ را زیاد نپوشانید. آراستن مداوم می تواند مشکلات شوره را در زمستان خشک کاهش دهد. این ممکن است مشکلی برای سگ شما باشد.

چگونه سگ ها را در زمستان گرم نگه داریم؟

سگ خود را در داخل خانه حمام کنید. قبل از رفتن سگ از خشک بودن کامل آن مطمئن شوید. در زمان های سرد کمتر حمام کنید یا چند حمام را با هم در یک زمان در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید در هوای سرد، خشک شدن سگ زمان بیشتری می برد. این به شما کمک می کند تا سگ ها را از مشکلات شدید سرما دور نگه دارید. در صورت نیاز، حمام به مدت کوتاه تر با آب گرم باشد و سگ خود را تا حد امکان سریع تر خشک کنید. هرگز سگ را در آب سرد حمام نکنید، زیرا این کار باعث سرد شدن او می شود و دمای سرد هوا شانس کمی برای گرم شدن به او می دهد.

چگونه سگ ها را در زمستان گرم نگه داریم؟

موهای اطراف پنجه را به خوبی پیرایش کنید. این کار از قرار گرفتن یخ و برف میان پنجه ها جلوگیری می کند. بعد از راه رفتن در بیرون، پنجه را از هرگونه شکاف، بریدگی و آلودگی بیرونی بررسی کنید. در صورت نیاز با استفاده از مقداری وازلین یا E45، پنجه ها را در شرایط خوب قرار دهید. اما آگاه باشید ممکن است رد پای سگ شما در خانه باقی بماند. اگر سگ شما نیم پوتین خود را نمی پوشد، از تمیز بودن پنجه ها از نمک و برف، مواد شیمیایی زائد، بعد از هر پیاده روی مطمئن باشید. مواد شیمیایی می تواند سمی باشد و نمک می تواند باعث سوزش و یا حساسیت شود.

چگونه سگ ها را در زمستان گرم نگه داریم؟

از دادن تغذیه ی بیش از حد به سگ خود بپرهیزید. خوردن منظم و مناسب در ماه های سرد برای حفظ انرژی و گرما امری مهم می باشد. سگ های خانگی نیازی به زیاد کردن تعذیه در طول زمستان ندارند. اگر اینطور باشد باعث اضافه شدن وزن آن ها می شود. تغذیه ی بیشتر تنها برای سگی توجیه پذیر است که تمام وقت در بیرون از خانه زندگی می کند و مخصوصا سگ هایی که در ماه های زمستان فعال هستند. با دام پزشکتان درباره ی انرژی مورد نیاز مخصوص سگ خود صحبت کنید و از میزان آن آگاه شوید. مطمئن شوید که سگ شما در داخل و بیرون خانه دسترسی مداوم به آب سالم و یخ نزده داشته باشد. شما می توانید از کاسه های گرم مخصوص (Heated bowls) برای آب دادن بیرون از خانه استفاده کنید.

چگونه سگ ها را در زمستان گرم نگه داریم؟

سگ خود را در طول زمستان سالم نگه دارید

از سگ در برابر بیماری های زمستانی سگی محافظت کنید. مانند انسان ها سگ ها هم در طول ماه های سرد بیمار می شوند، مخصوصا عفونت تنفسی در آب و هوای مرطوب، سرما زدگی و مصرف مواد سمی از نگرانی های اصلی محسوب می شوند.

چگونه سگ ها را در زمستان گرم نگه داریم؟

سگ خود را خشک و گرم نگه دارید. این کار برای جلوگیری از عفونت تنفسی مانند سرما خوردگی کمک می کند. اگر سگ شما دچار عفونت تنفسی شد، سریعا به دنبال مراقبت پزشکی بروید. آگاه باشید که اگر چندین سگ دارید که در یک فضا تنفس می کنند مانند لانه اشتراکی، بیماری ها سریع تر پخش می شوند.

چگونه سگ ها را در زمستان گرم نگه داریم؟

یخ زدگی یک مشکل برای سگ ها مخصوصا گونه ی بی مو است. به نکاتی درباره ی گوش و دم توجه کنید. اگر سگ ها احساس سرما می کنند، چهره شان سفید، قرمز یا خاکستری به نظر می آید و یا خشک و بی حال هستند، ممکن است یخ زدگی رخ داده باشد. اگر مشکوک به یخ زدگی هستید، سگ را در پتو یا حوله بپیچید تا گرم شود و سریعا به دام پزشک مراجعه کنید.

چگونه سگ ها را در زمستان گرم نگه داریم؟

در زمستان وسایل سمی را از سگ ها دور نگه دارید. مزه های ضد یخ معمولا برای سگ ها مطلوب است و اگر به آن دسترسی داشته باشند آن را لیس میزنند. تنها چهار قاشق چای خوری لازم است تا یک سگ زیر ۴.۵۳ کیلوگرم را بکشد. اگر سگ شما مواد ضد یخ را قورت داد، سریعا به یک دام پزشک مراجعه کنید، اگر درمان سریعا اتفاق نیفتد منجر به مرگ سگ شما می شود. مشکل دیگری که در طول زمستان ممکن است جان سگ شما را تهدید کند، مرگ موش می باشد. همه ی وسایل سمی را به طور کامل از دسترسی سگ ها و حیوانات خانگی دور نگه دارید و سریعا مواد سمی ریخته شده بر روی زمین را تمیز کنید.

چگونه سگ ها را در زمستان گرم نگه داریم؟

به بیماری های باقی مانده در سگ خود توجه کنید. آرتروز و ورم مفاصل سگ شما در آب و هوای سرد تشدید می شود. با دام پزشک خود درباره ی دارو و موارد درمان و راه هایی که بشود سگی که مبتلا به ورم مفاصل است را در طول زمستان سالم و گرم نگه داشت، صحبت کنید.

چگونه سگ ها را در زمستان گرم نگه داریم؟

زمانی که هوا بسیار سرد است پیاده روی کمتری داشته باشید. تلاش نکنید که سگ شما همان مسافتی که در تابستان طی می کرد را طی کند. پیاده روی های کوتاه تر با توقف های کوتاه می تواند از یخ زدگی و سرما خوردن سگ شما جلوگیری کند. حتی اگر در خانه هستید، با سگ خود تمرین هایی انجام دهید، با آن ها بازی کنید مانند پرتاب وسایل و آوردن آن، طناب کشی، قایم کردن وسایل و اگر ممکن است در خانه بدود، مانند بالا پایین رفتن از پله ها برای تمرین چابکی. به یاد داشته باشید که اگر سگ شما مشکلات مفصلی ( مفصل ران ) دارد که نمی تواند بدود، بگذارید تا در بالا و پایین آمدن از پله ها راه برود.

چگونه سگ ها را در زمستان گرم نگه داریم؟

آگاه باشید که سطح یخی برای سگ ها نیز همانند آدم ها لغزنده است. سر خوردن بر روی یخ منجر به درد و رگ به رگ شدن می شود، پس هرگز سگ خود را تشویق نکنید تا بر روی سطح یخ زده بازی کند. مخصوصا بازی با چوب یا دیسک. سگ ها را از دریاچه ی یخ زده یا گودال آب دور نگه دارید. یخ ممکن است ظاهری سخت داشته باشد اما ممکن است سگ با افتادن درون آب غرق شود. به یاد داشته باشید که در همه حال، امنیت و سلامت خودتان مهمترین موضوع می باشد. هنگامی که شما برای نجات سگ اقدام می کنید، اگر خود شما هم دچار حادثه شوید تنها کار نیرو های امدادی سخت تر خواهد شد و شاید حتی جان شما نیز به خطر بیفتد پس بهتر است با حفظ خون سردی تلاش کنیم تا سریعا به نیرو های امدادی برای حضور در محل حادثه خبر دهیم.

چگونه سگ ها را در زمستان گرم نگه داریم؟

هنگام پیاده روی در زمستان افسار سگ را محکم به دست بگیرید تا اگر اتفاقی بیفتد مانند کولاک، ریزش برف و یا اگر سگ شما به سرعت بر روی دریاچه ی یخ زده دوید و در آن افتاد، شما قادر به کمک و گرفتن سگ باشید. مطمئن شوید که یک تلفن همراه با شارژ کامل همراه دارید تا محض احتیاط اگر شما یا سگ دچار مشکلی شدید می توانید برای کمک تماس بگیرید.

چگونه سگ ها را در زمستان گرم نگه داریم؟

در طول زمستان برای سگ در فضای باز یک پناهگاه تهیه کنید

به ظرفیت هر گونه ی سگ در مقابل سرما توجه کنید. تعدادی از گونه ها به سرمای بیشتر از گونه های دیگر تمایل دارند. در حالی که تعدادی از گونه ها به خوبی با سرما سازگار هستند. سگ هایی که در سرما حال خوبی ندارند نباید در فضای باز باشند. حتی سگ هایی که در سرما خوب هستند نیز به گرما و پناهگاه برای سلامتی و رشد به عنوان یک سگ در فضای باز نیاز دارند. سگ هایی که در سرما عالی هستند شامل سگ های اسکیمو، هاسکی، سیبری و چوچو ها هستند. سگ هایی که زیاد در سرما عالی نیستند شامل دوبرمن، سگ های کوچک، سگ های مو کوتاه یا بی مو و سگ های تازی هستند. هرگونه سگی که موهای تراشیده شده یا تا حد زیاد کوتاه شده باشد در این فهرست قرار می گیرد. زیرا موهای ضخیم یک عایق برای سگ محسوب می شود.

چگونه سگ ها را در زمستان گرم نگه داریم؟

پناهگاه مناسب تهیه کنید. این بسیار خوب است اگر سگ شما بتواند در تمام طول زمستان در داخل بماند و فقط برای ورزش و تمرین و رفع نیاز های روزانه به بیرون برود. این به شما اطمینان می دهد که زمانی که شما بیرون و یا خواب هستید، سگ شما سرما نمی خورد. سگ های کوچک جوان نباید در بیرون خانه رها شوند زیرا توانایی گرم نگه داشتن خود در بیرون را همانند سگ های بزرگتر ندارند. اگر نوع سگ شما مناسب فضای باز است (مانند سگ سورتمه)، مطمئن شوید که به پناهگاه و تختخواب دسترسی داشته باشد. کاه تازه یک لایه عایق در برابر سرمای زمین برای پناهگاه بیرون خانه است. مطمئن شوید که به طور منظم آن را تعویض می کنید. برای پناهگاه سگ در فضای باز باید یک سقف شیب دار، عایق و گرم وجود داشته باشد، مخصوصا برای موقعیت های آب و هوایی بسیار سرد. برای زمستان های بارانی، مطمئن شوید که راه ورودی پناهگاه محافظت شده می باشد تا باران به داخل آن وارد نشود.

چگونه سگ ها را در زمستان گرم نگه داریم؟

مطمئن شوید که پناهگاه به طور کافی عایق باشد. برای یک لانه، یک کف کاذب که ۱۰-۱۵ سانتی متر از زمین فاصله داشته باشد را بسازید. مواد عایق مانند کاه یا نایلون حباب دار ضربه گیر در منافذ قرار دهید تا از آمدن سرما از زمین جلو گیری کند. شما همچنین می توانید یک کیسه ی آب گرم در زیر این منافذ قرار دهید تا در روز های سرد به کف گرما بدهد. در بالای سقف کف کاذب، مطمئن شوید که سگ ملافه ی گرم داشته باشد. پتو برای گرم نگه داشتن بسیار خوب است. مطمئن شوید که سگ یک لایه ی ضخیم از کاه بر روی کف دارد. حداقل ۱۵ سانتی متر از کاه فشرده شده در نظر بگیرید، اما کاه ها را در اطراف دیوار ها قرار دهید. مقداری کاه سبک اضافه هم در لانه قرار دهید تا سگ بتواند آن را به صورت دایره ای در اطراف خود درست کند. این کار گرما را در اطراف بدن سگ نگه می دارد و همچنین سرما را کاهش می دهد.

به یاد داشته باشید اگر پناهگاه به اندازه کافی برای شما گرم نیست که بتوانید یک شب را در آن سپری کنید، پس پناهگاه برای سگ شما نیز به اندازه ی کافی گرم نیست.

چگونه سگ ها را در زمستان گرم نگه داریم؟

مطمئن شوید که پناهگاه در برابر باد محافظ است. باد سرد به طور قابل توجهی شدت سرما را افزایش می دهد. همیشه مطمئن شوید که سگ ها در فضای باز از باد محافظت می شوند. اگر پناهگاه دارید یک ایوان سرپوشیده به ورودی اضافه کنید تا باد در داخل پناهگاه کاهش یابد. این طور است که باد قوی می وزد و بعد به ورودی در جهت مخالف برخورد می کند و این کار همچنین این امکان را به شما می دهد که در اطراف پناهگاه عایق قرار دهید مخصوصا در طرفی که باد شدید ضربه وارد می کند، تا از هدر رفتن گرما جلوگیری شود.

چگونه سگ ها را در زمستان گرم نگه داریم؟

اگر وزش باد فوق العاده سرد و طولانی شد، تمام سگ های فضای باز را به داخل خانه بیاورید، حتی یک انبار یا یک طویله از یک پناهگاه فضای باز، گرم تر است. به یاد داشته باشید هرچه لایه های عایقی که اضافه می کنید بیشتر باشد، لانه ی سگ گرم و نرم تر خواهد بود. پناهگاه را با یک لحاف قدیمی بپوشانید و سپس یک پارچه عایق آب بر روی آن بیندازید تا حفاظت را بیشتر کند.

چگونه سگ ها را در زمستان گرم نگه داریم؟

روزانه لانه ی سگ را بررسی کنید تا مطمئن شوید خشک است و هیچ سوراخی در سقف نباشد. رطوبت و سرما از سری های خشک بسیار خطرناک تر است. همچنین جای خواب برای گرم و خشک بودن را بررسی کنید. سگی که بر روی خاک دراز بکشد به سرعت احتمال بروز زخم و جراحت و عفونت پوستی را افزایش می دهد.

چگونه سگ ها را در زمستان گرم نگه داریم؟

در طول زمستان سگ در فضای باز را گرم نگه دارید

مطمئن شوید که لانه گرم و در جای مناسب باشد. تختخواب یکی از قسمت های مهم گرم نگه داشتن یک سگ در طول زمستان می باشد. اگر سگ شما بر روی زمین یا جایی که جریان باد وجود دارد می خوابد، تختخواب را از زمین بالا بیاورید. می توانید این کار را با قرار دادن تختخواب سگ بر روی یک سکوی کوتاه انجام دهید، چند سانتی متر بالا تر از سطح زمین. هدف از این کار توقف هدر رفتن گرما توسط انتقال به زمین است. شما می توانید به راحتی یک سکو، با یک صفحه چوب بر روی چند کتاب و آجر، بسازید. با استفاده از لباس های کهنه، کوسن و پتو می توانید یک تختخواب گرم و راحت بسازید.

چگونه سگ ها را در زمستان گرم نگه داریم؟

در شب های سرد، گرما فراهم کنید. این مخصوصا برای سگ های پیر و مبتلا به آماس مفاصل بسیار مهم است. از یک تختخواب گرم یا یک کیسه ی آب گرم استفاده کنید. یک بار که سگ پی برد که یک تختخواب نرم و گرم چه حسی دارد بیشتر آن را قبول کرده و در شب به دنبال آن می گردند. سگ های مسن تر در هوای سرد احساس درد و خشک شدن می کنند. نگه داشتن گرما در اطراف مفاصل آن ها می تواند کمک بسیار بزرگی برای راحتی آن ها باشد. مجددا کار های ساده می توانند کمک کنند. به طور مثال قرار دادن یک پتوی ضخیم بر روی سگ، آن ها را در کل شب آرام می کند.

اگر سگ شما از دوران علاقه مندی به جویدن عبور کرده، می توانید از کیسه های آب گرم استفاده کنید و آن را روی سخت ترین و یا متورم ترین مفصل سگ قرار دهید. سپس با یک پتو آن را بپوشانید تا آرامش بیشتری به آن دهد.

وسایل گوناگونی مانند پتو های برقی مخصوص سگ ها یا کفپوش گرمایی وجود دارد. یکی دیگر از کفپوش ها پتوی توله هاست. این برای گرم نگه داشتن توله ها طراحی شده و گرمای مناسبی را ایجاد می کند که برای دراز کشیدن به مدت طولانی مناسب است. وقتی کف پوشی را انتخاب کردید همیشه دستور العمل آن را به دقت بخوانید تا بفهمید که آیا توله می تواند مستقیما بر روی آن بدون خطر سوختگی حرارتی دراز بکشد. بعضی از کفپوش ها برای دامپزشکی طراحی شده است که برای دراز کشیدن به طور مستقیم ایمن نیست و باید با یک پتو پوشانده شود تا از سوختگی جلوگیری کند.

چگونه سگ ها را در زمستان گرم نگه داریم؟

تختخواب را به طور منظم تمیز و عوض کنید. این کار باعث کاهش کک، جرم و کثیفی می شود. این کار مهم است مخصوصا در زمستان زمانی که حشرات به دنبال هر مکان گرمی می گردند که می توانند پیدا کنند، هستند.

چگونه سگ ها را در زمستان گرم نگه داریم؟

برای بعضی از سگ ها و موقعیت ها از لباس های مخصوص سگ ها استفاده کنید. لباس می تواند سگ شما را در طول زمستان گرم نگه دارد. این لباس ها مخصوصا برای سگ های کوچک، سگ هایی با موهای کوتاه (برای مثال سگ های تازی)، و سگ های پیر و مریض مفید است. یکی از نشانه های کلیدی که سگ شما نیاز به لباس دارد این است سگ همانند انسان ها در سرما میلرزد.

ژاکت، زیر پوش بلند یا پلیور را می توان خرید و یا در هر سایزی از سگ دوخت. برای زمستان های بارانی، شما باید یک لایه لباس بارانی ( عایق باران ) بر روی لباس ها قرار دهید اما مطمئن شوید که فضای کافی برای تنفس وجود داشته باشد. مطمئن شوید که هر لباسی برای سگ قبل از استفاده خشک باشد. اگر سگ با کت مرطوب بیرون برود، باد باعث تبخیر شدن آب می شود و گرمای بدن سگ را کاهش می دهد، بنابراین سگ را سرد می کند. ایده بسیار خوبی است اگر تعداد گوناگونی از لباس داشته باشید تا تعدادی برای شستن، تعدادی برای خشک شدن و تعدادی برای پوشیدن آماده باشند.

زمانی که سگ داخل منزل است، لباسی به تنش نباشد مگر اینکه دمای داخل خانه کم باشد. اگر سگ تمام مدت لباس داشته باشد زمانی که بیرون می رود اثری ندارد.

چگونه سگ ها را در زمستان گرم نگه داریم؟

برای حفاظت از پنجه های سگ هنگام راه رفتن بر روی برف و نمک، از نیم پوتین استفاده کنید. نمک به عنوان ماده ای سوزش آور بر پنجه های سگ است. اگر سگ خود را از بچگی به پوشیدن نیم پوتین عادت داده باشید، نیم پوتین پنجه ها را از سرمای برف نجات می دهد و از سوزش نمک دور نگه می دارد. پوشاندن نیم پوتین برای سگ هایی که در مقابل آن مقاومت می کنند تا حدودی سخت است.

اگر سگ شما با پوشیدن نیم پوتین مشکل دارد، باید از مرکز آموزش قوی مثبت استفاده کنید. نیم پوتین را در یک پای سگ قرار دهید، به او جایزه بدهید، سپس نیم پوتین را در آورید. تکرار روزانه و تدریجی این کار، احتمال پوشیدن نیم پوتین را افزایش می دهد تا اینکه سگ به پوشیدن آن ها عادت کند.

چگونه سگ ها را در زمستان گرم نگه داریم؟