7,000 تومان

توضیحات

اهمیت آب در بیابان و مناطق خشک

آب یکی از منابع طبیعی و عامل تعیین کننده وضعیت آب و هوایی و اقلیمی است. این ماده حیاتی با تغییر حالت از جامد به مایع و از مایع به بخار، به طور مداوم در حال تغییر است. با توجه به پستی ها و بلندی های طبیعی و مصنوعی روی زمین، آب تحت تأثیر نیروی ثقل، از محل های مرتفع به سمت محل های پست جریان می یابد و در اثر انحلال مواد و املاح گوناگون در مسیر حرکت، کیفیت آن عوض می شود. به این ترتیب، آب در زندگی انسان و تمام جانداران کره زمین، اهمیت اساسی پیدا می کند.

برای این که به اهمیت واقعی آب و کاربرد صحیح آن پی ببریم، به اطلاعاتی درباره مقدار و نحوه توزیع آب در روی کره زمین و در ایران نیاز داریم. این اطلاعات، از شاخه های متفاوت علم آب شناسی، که در هر یک از آنها از دیدگاه خاصی آب مورد مطالعه قرار می گیرد، قابل دست یابی است.

آب خالص ترکیبی از دو عنصر هیدروژن (H) و اکسیژن (O) است. این دو عنصر در ترکیب مواد بسیار زیادی وجود دارند. آب از ترکیب این دو عنصر پدید آمده و اقیانوس ها و دریاها نیز از این ماده تشکیل شده است. وجود آب به صورت فعلی و گردش آن از طریق تغییر حالت از مایع به جامد (برف و یخ) و بخار، مدیون موقعیت کره زمین و احتمالا بعضی کرات دیگر منظومه شمسی است.

کتاب بهره برداری از منابع آب در بیابان

فهرست مطالب کتاب بهره برداری از منابع آب در بیابان :

فهرست مطالب کتاب

فهرست مطالب کتاب

فهرست مطالب کتاب

فهرست مطالب کتاب بهره برداری از منابع آب در بیابان

فهرست مطالب کتاب

 

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب بهره برداری از منابع آب در بیابان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

نوشته های مرتبط