چگونه حیوانات خانگی خود را شاد نگاه داریم

سگ ها و گربه ها معمولا موجودات بسیار حساسی هستند و اگر آن ها را به عنوان حیوانات خانگی نگهداری می کنید، باید به نیازهایشان بسیار اهمیت دهید.

به حیوانات خود سلام کنید. حتی اگر برنامه شلوغی دارید و دیر به خانه بر می گردید، حتما حیوان خود را صدا کنید.

اگر سگ داشته باشید، احتمالا چند ثانیه بعد از رسیدنتان، به استقبال شما می آید، مگر اینکه مشغول بازی کردن باشد.

صدا زدن اسم حیوانات حالت مثبتی در آن ها ایجاد می کند که باعث می شود کمتر احساس خطر کنند.

اگر چندین حیوان دارید، نام آن ها را یکی یکی صدا بزنید. بچه گربه ها معمولا اگر خواب باشند واکنش خاصی نشان نمی دهند، پس بهتر است انتظار خاصی نداشته باشید، اما اگر شک کنند که خوراکی های مورد علاقه شان در پلاستیک خریدتان است، با سرعت به سمت شما می آیند.

چگونه حیوانات خانگی خود را شاد نگاه داریم

روزانه زمان خاصی را صرف حیواناتتان کنید. حتی 20 دقیقه کافی است تا احساس کنند که از آن ها مراقبت می شود. برای حیوانات پر انرژی تر، یک پیاده روی کوتاه ایده ی خوبی می باشد.

چگونه حیوانات خانگی خود را شاد نگاه داریم

اگر گربه تان روی کیف مورد علاقه شما ادرار کرد، آن را تمیز کنید. کار خاصی از دست شما بر نمی آید، جز اینکه سعی کنید بوی تند ادرار را دفع کنید.

  • جوش شیرین بی کربنات و یا مقدار کمی سرکه سفید بهترین و موثر ترین تمیز کننده است. همچنین می توانید از محلولی مرکب از مقداری شوینده با جوش شیرین بی کربنات نیز استفاده کنید:
  • چند قطره سفید کننده.
  • یک قاشق غذا خوری سرکه.
  • 5 قطره دتول.
  • 2 قاشق غذا خوری جوش شیرین بی کربنات.
  • مقداری آب.

سر گربه ها نمی شود داد زد، زیرا اصلا متوجه نمی شوند. تنها می فهمند که به دلایلی عصبانی هستید و ممکن است این کار را تکرار کنند. گربه ها یا بچه گربه ها را به جای مخصوص شان برده و به نرمی با آن ها رفتار کنید. بزودی یاد می گیرند.

چگونه حیوانات خانگی خود را شاد نگاه داریم

برای مسافرت حیوانات خود را در مکانی امن قرار دهید. سگ ها عاشق مسافرت هستند، اما به این شرط که جلو بنشینند، پس جعبه ای مناسب و جا دار جهت حمل آن ها فراهم کنید.

بچه گربه ها ترجیح می دهند در گوشه های تاریک در ماشین قرار گیرند، این بسیار خطرناک است زیرا ممکن است پایین بیافتند. دقت کنید که جعبه ای راحت و جادار برای آن ها فراهم کنید.